Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

ΕΠΑΛ ΑΡΓΟΥΣ!

     


 Την  Παρασκευή, 7 Μαρτίου οι συντάκτες της σχολικής εφημερίδας είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά ένα ΕΠΑΛ, το οποίο αντίθετα από την κοινή γνώμη που επικρατεί για την απλότητα ή ακόμη και προχειρότητα που χαρακτηρίζει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα τέτοιου είδους σχολείων στη χώρα μας, απέδειξε πως το ταλέντο και η διάθεση για δημιουργία δεν οριοθετούνται και δεν κατηγοριοποιούνται ανάλογα με τον τυπικό τίτλο εκπαιδευτικού προγράμματος του εκάστοτε σχολείου!

       Το 2012 και το 2013, δύο συνεχόμενες χρονιές, το ΕΠΑΛ Άργους βραβεύτηκε στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Κινηματογράφου Νέων κάνοντας υπερήφανους πρωτίστως τους ίδιους για τη σπουδαία προσπάθεια που κατέβαλαν αλλά και όλους εμάς – τους λίγους δυστυχώς- που ενημερωθήκαμε γι’ αυτή τους τη βράβευση και θελήσαμε να τους γνωρίσουμε από κοντά. Η εκδρομή μας στο Ναύπλιο μας έδωσε την δυνατότητα να γνωρίσουμε ένα σχολείο το οποίο ομολογουμένως διαφέρει απ’ όλα τα υπόλοιπα Πανελλαδικά, αλλά παράλληλα δικαιολογεί απόλυτα το μεγάλο βαθμό επιτυχίας των διδασκόντων και διδασκομένων σε διαγωνισμούς δημιουργικότητας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Σύμφωνα με  ερευνητικά στοιχεία είναι το μοναδικό σχολείο στην Ελλάδα το οποίο διαθέτει δικό του στούντιο ηχογράφησης, αλλά και επαγγελματικό εξοπλισμό για την παραγωγή ταινιών μικρού μήκους.
Το στούντιο ηχογράφησης μάλιστα φέρει το όνομα του γνωστού παγκοσμίως Έλληνα σκηνοθέτη, Γιάννη Σμαραγδή ο οποίος τίμησε με την παρουσία του το σχολείο στα εγκαίνια του στούντιο, αποδεικνύοντας αφενός τη μεγάλη σπουδαιότητα του έργου που επιτέλεσαν οι μαθητές του σχολείου και αφετέρου τη συμπαράσταση σπουδαίων σύγχρονων καλλιτεχνών σε δραστηριότητες της πιο δημιουργικής και παραγωγικής ομάδας του πληθυσμού, της νεολαίας. Με τη συμβολή, λοιπόν μαθητών της δευτέρας και τρίτης τάξης του Λυκείου περισσότερες από τρεις ταινίες έχουν κερδίσει βραβεία σε Πανελλαδικούς και Πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, χάρη στο μοναδικό ταλέντο των διδασκομένων οι οποίοι μάλιστα ήδη ασχολούνται επαγγελματικά με τομείς όπως ηχοληψία, το μοντάζ, το  floor manager αλλά και την ερασιτεχνική σκηνοθεσία .
Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε το γεγονός πως οι μαθητές έμπρακτα και όχι απλώς φαινομενικά ή σε θεωρητικό επίπεδο έχουν την αμέριστη και συνεχή συμπαράσταση και επικουρική δράση των καθηγητών τους ` μια συνεργασία η οποία όπως υπερτόνισαν οι ίδιοι βασίζεται σε θεμέλια υγιούς και ισότιμης συνεργασίας καθώς μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορεί να επέλθει ένα άριστο αποτέλεσμα. Με παράπονο, επίσης , μας εξομολογήθηκαν πως είναι ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι από την τοπική τους κοινότητα η οποία σε αντίθεση με τα σχολεία της Ελλάδας, δεν αναφέρθηκε επ’ ουδενί  στην επιτυχία τους αντίθετα αγνόησε επιδεικτικά κάθε προσπάθειά τους. Σχολεία όμως σαν το δικό μας, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένα  και με ενεργό δράση σε θέματα που προβάλλουν τη δημιουργική διάθεση και το πρωτοποριακό πνεύμα της νεολαίας, δε θα μπορούσε παρά να ενισχύει, έστω και με τη παρουσία του, τέτοιου είδους συλλογικές εκπαιδευτικές προσπάθειες.
      Η ιδιαίτερη προθυμία των μαθητών του ΕΠΑΛ , οι εγκαταστάσεις του σχολείου τους, απόρροια συλλογικής προσπάθειας ετών, το ταλέντο και κυρίως η καλλιέργεια τους με την ταυτόχρονη συμπαράσταση των καθηγητών,  πρέπει να αποτελούν  στοιχεία παραδειγματισμού όλων εμάς που βρισκόμαστε ένα βήμα πίσω από τέτοιες ενέργειες αλλά αποδεδειγμένα μπορούμε να τις πραγματοποιήσουμε!!

Φωτούλα Λουπάκου Γ3
Μαρία Κωνσταντοπούλου Γ3
Στεύη Μαφούνη Γ3

Χρήστος Μόκαλης Γ3